dunning-kruger etkisi

Dunning Kruger etkisine kısaca algıda yalakalık(kendimize) diyebiliriz. Cornell Üniversitesinden iki psikolog bu sendromu bilim dünyasıyla tanıştırmış: Justin Kruger ve David Dunning

Bu sendrom daha az özgüvenli olması gerekenlerin daha çok, daha çok özgüvenli olması gerekenlerin daha az özgüvenli olması durumu. psikolojik bir fenomen. özgüven doğru kelime mi karar veremedim, şimdilik böyle kalsın.


bunu öğrenince, artık ne kadar az özgüvenli isem, "bak dedim sen işte özgüvenlisin ama hak etmiyorsun gereksiz."

sonra dedim "aaa böyle dediğime göre özgüvenim yok yani özgüvenli olmayı hak ediyorum." 
özgüvenli olmayı hak ettiğini düşünmek= özgüvenli olmak eşitliğinden yola çıkarak da "yö gayet özgüvenlisin" dedim. 

sonra dedim "lan sen o kadar özgüvenlisin ki en başta kendini tersten özgüvensizmiş gibi gösterme kurnazlığasjnajanan yoo yooo sonsuz döngüye girdim sanırım yooooooo"

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar